Dane techniczne – Antila 28.2
Rok produkcji: | 2023 |
Długość całkowita: | 8.85 |
Szerokość: | 3.07 m |
Zanurzenie min/max: | 0,43 / 1,8 |
Liczba koi: | 9 |
Max liczba miejsc: | 9 |
Liczba kabin: | 3 |
Wysokość w kabinie: | 1.86 m |
Wysokość masztu: | 11.0 m |
Powierzchnia żagli: | 39.0 m2 |
Grot / fok: | 26.0 / 16.0 |
Silnik zaburtowy: | 8 KM |
Wyposażenie standardowe
- Lodówka
- Ogrzewanie
- Gniazdko 220/12V
- Radio CD
- Sterowanie: rumpel
Wyposażenie ponadstandardowe
Prostownik + przedłużacz, stolik w kokpicie. Żagle : fok z rolerem (sztywny sztag), grot pełnolistwowy na pełzaczach, pokrowiec bomowy, Lazy Jack, rama do opuszczania masztu, tent na bom.
Kambuz: zlew, kuchenka 2-palnikowa, butla z gazem (3kg), zastawa, sztućce, garnki (bez patelni), czajnik, deska do krojenia, durszlak, środki ratunkowe, zestaw narzędziowy, siatka na relingi ( na życzenie), instalacja elektryczna i wodna, kompleksowe ubezpieczenie.
Kalendarz czarterów
Najnowsza konstrukcja wyszła spod pióra znanego projektanta Michała Orycha. Jacht Antila 28. 2 przypomina jednego ze swoich poprzedników, a mianowicie jacht - Antila 27, ale w zasadzie jest jego następcą.
Projekt i konstrukcja
Kadłub ma nowoczesne kształty – pionowe burty, pionową dziobnicę i łamane poszycie, tzw. kant na długości praktycznie 3/4 kadłuba. Bezpośrednio przekłada się to na większą stabilność jachtu oraz więcej przestrzeni we wnętrzu. Ma także podłużne świetliki w burtach, po dwa w każdej, dające dodatkowe światło oraz możliwość obserwacji otoczenia z mesy oraz z kajut rufowych. Każda wersja Antili 28.2 ma miecz obrotowy. Urządzenie sterowe rozwiązane tradycyjnie, żeby każdy wiedział, jak je obsługiwać. Rumpel można unieść, żeby nie przeszkadzał w kokpicie po zakończeniu żeglowania. Antilę 28.2 prowadzi się i obsługuje niezwykle intuicyjnie i łatwo. Zastosowane są w niej bowiem klasyczne, znane już wszystkim żeglarzom rozwiązania. Antila 28.2 wykorzystuje najbardziej znane i sprawdzone rozwiązania dla jachtów tej wielkości – aluminiowy maszt usztywniony parą salingów i wantami, których podwięzi umieszczono na samych burtach. Od przodu podtrzymuje go sztywny sztag z rolerem foka, a od tyłu zabezpiecza regulowany talią achtersztag. Żagle to grot pełno listwowy chowany na bomie w lazyjacku i fok. Maszt ze zrzuconymi żaglami można oczywiście położyć, korzystając z tradycyjnej bramki. Podczas manewrów portowych i w trakcie flauty jacht napędza silnik przyczepny, łączony cięgłem z płetwą sterową.
Kokpit również rozwiązany tak jak na większości jednostek turystycznych. Siedziska są wygodne i długie, a pośrodku można postawić stół kokpitowy na jednej nodze w przygotowanym pod nią dedykowanym gnieździe, który spełnia jednocześnie rolę okucia talii szotów grota. Po złożeniu stolik chowa się w łazience. Bardzo dobry dostęp do kabestanów i stoperów, przy czym jeden z “bębnów” napędzany jest elektrycznie po naciśnięciu stopą przycisku w podłodze. Fały i regulacje biegną od masztu do kokpitu na wierzchu dachu nadbudówki. Podwięzi want zamocowana na burtach, więc na dziób przechodzi się między wantami a masztem. Łuki pokładowe montowane są na plask z pokładem.
Wszystkie elementy osprzętu znajdują się na standardowych miejscach, więc ich obsługa jest intuicyjna dla kogoś, kto choć raz żeglował.
Pokład
Na pokładzie, wszystkie rozwiązania są sprawdzone i solidne. Połączenie z kadłubem jest gładkie, ma standardowa dziś formę szerokiego stoprelingu. Pokład otoczono dwupoziomowym sztormrelingiem z linek stalowych podwieszonych na stójkach, koszach i półkoszach z solidnej nierdzewki, Na wysokości kokpitu są pasy, pozwalające załodze na dalsze wychylanie się podczas balastowania. Siedziska są wygodne i długie, a pośrodku można postawić stół kokpitowy na jednej. Po złożeniu stolik chowa się w łazience.
Pod pokładem.
Użytkownik Antili 28 ma do dyspozycji 186 cm wysokości do sufitu, dwie wygodne kabiny rufowe z szerokimi i wygodnymi hundkojami (podwójne miejsca do spania) oraz kabinę dziobową – wszystkie trzy zamykane drzwiczkami. Kabiny sypialne są wyjątkowo wygodne i przestronne a całość wykończona w bardzo dobrym stylu. W dużej mesie załoga może nocować na rozkładanych kanapach, pod którymi umieszczono bakisty z klapami na zawiasach. Obszerna toaleta umieszczona na prawej burcie, ma skuteczną wentylację i pomieści nawet wysokie osoby. Wykonana niezwykle przyjemnie, schludnie i jednocześnie elegancko. Bardzo przejrzysta, wygodna i znakomicie doświetlona za sprawą wyjątkowo dużego jak na sanitariat poziomego okna.
Oświetlenie opiera się na LED-owych taśmach, listwach i lampkach co generuje miłe dla oka efekty. Dodatkowe światło zapewniają: boczne świetliki w burtach oraz sufitowy świetlik. Jacht wyposażony jest także w magnesy blokujące drzwiczki w położeniu otwartym oraz unoszoną schodnię umożliwiająca dostęp do akumulatorów i prostownika.
Całości dopełnia duży, rozkładany stół na skrzyni mieczowej oraz obszerny kambuz z podstawowym wyposażeniem m.in. w płaską dwupalnikową kuchenkę gazową, zlewozmywak z ciepłą wodą, spory blat i kilka szuflad. Kambuz jest usytuowany na lewej burcie. Również po tej samej stronie, ale bliżej dziobu znajduje się tablica rozdzielcza, radio i pokrętło ogrzewania. W mesie jest duża ilość szafek precyzyjnie zamykanych z dopasowanymi drzwiczkami.
Dane techniczne jachtu Antila 28. 2
Długość całkowita: 8,85 m
Długość kadłuba: 8,28 m
Szerokość kadłuba: 3,07 m
Zanurzenie bez miecza / z mieczem: 0,43 m / 1,75 m
Max. wysokość w kabinie: 1,86 m
Powierzchnia żagli / Grot / Fok39 m2
Masa transportowa: do 4 000 kg
Balast denny: 1 000 kg
Masa miecza uchylnego: 100 kg
Wysokość masztu nad pokładem: 11 m
Wysokość boczna łodzi nad wodą: 12,6 m
Projekt: Michał Orych, 2022
Tekst: Materiały www.nowezagle.pl
Twoja opinia